Bestellen & Retourneren
BETALEN
Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik een bestelling plaats op Olive & Mint?
Olive & Mint biedt je de mogelijkheid om je bestelling te betalen per:
• iDeal
• Mr. Cash/Bancontact
• Visa
• Mastercard
• Olive & Mint cadeaukaart
VEILIG BETALEN
Bij Olive & Mint gaan we uiterst zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Wanneer je een bestelling plaatst en jouw Olive & Mint account raadpleegt, bewaren wij deze gegevens op door firewalls beschermde servers. Gegevens worden verstuurd met een zogenaamd 'extended-gevalideerd SSL-certificaat'. Dit betekent dat op een elektronisch certificaat ook de (gecontroleerde en gevalideerde) bedrijfsnaam staat. Deze bedrijfsnaam zie je in de meeste webbrowsers in de adresbalk verschijnen, naast het adres van de site. Hierdoor weet je zeker dat de site ook echt van Olive & Mint is.
BEZORGING
Hoe wordt mijn bestelling verzonden door Olive & Mint?
Olive & Mint verstuurt jouw pakketje dezelfde werkdag (bij kortingsacties e.d. kan dit door extreme drukte iets langer duren dan dat je van ons gewend bent). De artikelen die gepersonaliseerd worden hebben een levertijd van 6-9 werkdagen (door extreme drukte momenteel kunnen de gepersonaliseerde artikelen van VanPauline iets langer duren).
Al onze pakketjes vertrekken met een track & trace code voorzien van GPS, deze ontvang je doorgaans, op het e-mailadres wat je ons hebt doorgegeven, binnen 24 uur nadat wij jouw pakket verzonden hebben. We gebruiken onderstaande verzendmethoden:
• PostNL België (met track & trace)
€5,95 - boven de €50 gratis
• Internationale post (met track & trace)
We maken hiervoor gebruik van DHL Parcel Connect of FedEx, de tarieven zijn afhankelijk van de gekozen bestemming (wereldwijd) en worden automatisch berekend
• Meubeltransport (binnen NL/BE)
€49,95
Kan ik mijn bestelling als cadeautje ontvangen?
Bij Olive & Mint kun je terecht voor cadeautjes voor mama's, papa's, broertjes, zusjes, vriend(innen) en meer. Wij pakken de cadeautjes die gekocht zijn van een geboortelijst met veel liefde en zorg in, daarnaast is er de mogelijkheid om een persoonlijke boodschap toe te voegen. Je kan het cadeautje zelfs rechtstreeks bij de ontvanger thuis laten bezorgen, let dan wel op dat je het afleveradres aanpast.
Helaas kunnen wij de gewone orders niet standaard als cadeautje verpakken, we willen namelijk dat alle bestellingen zo snel mogelijk bij jullie in huis zijn en met honderden bestellingen per week komen we handjes tekort om overal een cadeautje van te maken! In je winkelmandje kun je daarom voor onze inpakservice kiezen (€1,95). Geef daarbij altijd even aan wat je ingepakt wil en wat samen in een verpakking kan. Grote artikelen zoals knoeimatten, Wobbels etc. kunnen helaas niet ingepakt worden door het formaat.
RETOURNEREN
Als ik niet tevreden ben over mijn bestelling, kan ik deze dan retourneren?
Tuurlijk, als een product niet aan jouw verwachtingen voldoet, mag je jouw bestelling binnen 14 dagen retourneren.
Producten die speciaal besteld worden zoals gepersonaliseerde producten of producten die speciaal worden besteld zijn niet mogelijk om te retourneren.
RETOURVOORWAARDEN
• Het product is ongedragen/ongebruikt
• Artikelen uit de SALE mogen niet retour, we bieden hiervoor wel een tegoedbon aan
• Voorzie het product van de originele verpakking en pak hem met zorg in, indien de originele verpakking beschadigd is of ontbreekt, kunnen wij de retourzending niet accepteren. Dit geldt ook voor artikelen die gesealed zijn.
• Voeg de pakbon/factuur toe aan jouw retourzending.
• Kies je voor de optie 'retourneren voor €1,99', dan ontvang je een tegoedbon van het aankoopbedrag.
• Indien het uiteindelijke totaalbedrag (na verrekening van retour) van de artikelen die je wilt houden onder het minimum verzendbedrag uit komt van €50,- worden er opnieuw verzendkosten berekend*.
• De retour dient binnen 14 dagen bij ons binnen te zijn
• Na verwerking van je retour ontvang je het bedrag binnen 14 dagen retour
• LET OP! Behang, meubilair, kinderwagens, autostoeltjes, Lorena Canals en gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt/besteld en mogen daarom niet retour. Ook opblaasartikelen nemen wij ivm veiligheidsoverwegingen niet retour aan.
• FREE GIFT? Heb je een gratis cadeautje bij minimale besteding van een x bedrag ontvangen en kom je na het retourneren onder dit bedrag? Dan dien je het gratis item mee te retourneren of het aankoopbedrag wordt verrekend met het terug te storten bedrag.
Retouradres
Olive & Mint
Afdeling Retouren
Handelsweg 8a
3881LS Putten
Let op, grote pakketten (groter dan 120 cm) dienen zelf geretourneerd te worden.
* = VOORBEELD: stel je hebt voor €60 aan artikelen besteld en stuurt voor €20 aan artikelen terug. Dit betekent dat je onder het minimum orderbedrag van €50 terecht komt. Er worden dus kosten voor de heenzending opnieuw herberekend en de kosten voor het retourlabel. Deze extra kosten voorkomen? Kies dan voor een tegoedbon, dan rekenen we enkel de retourzending aan. Geef dit even aan bij terugzending op de pakbon.
We wijzen je ook graag op de actievoorwaarden van de actie 'FREESHIPPING'. Wanneer je voor €30 artikelen besteld en je retourzending een waarde heeft van €20, komt de actie te vervallen en worden er alsnog verzendkosten berekend.