Mijn winkelwagen

Sluiten

FAQ - Veelgestelde Vragen

Bestellen

 

Hoe plaats ik een bestelling?
Een bestelling plaats je eenvoudig en snel bij Olive & Mint door de volgende stappen te volgen:
  • Plaats je artikel(en) in he winkelmandje.
  • Ben je klaar met winkelen? Controleer dan je bestelling in het winkelwagentje.
  • Vervolgens ga je naar ‘doorgaan met afrekenen’.
  • Controleer je persoonlijk gegevens en wijzig indien nodig je afleveradres.
  • Kloppen je gegevens? Klik dan op ‘betalen’.
  • Kies op welke manier je wilt betalen en klik op bestelling plaatsen.


Een artikel is niet op voorraad, kan ik deze wel bestellen?
Helaas kunnen wij geen artikelen reserveren. Je kunt je e-mail achterlaten bij het desbetreffende artikel, dan ontvang je een mailtje wanneer het product weer op voorraad is.


Hoelang duurt het voor een artikel weer op voorraad is?
Bij Olive & Mint zorgen wij er altijd voor dat een artikel zo snel mogelijk weer op voorraad is. Zodra deze is uitverkocht zetten we deze (indien mogelijk) direct weer in bestelling bij de leverancier. Helaas kan het gebeuren dat artikelen uit de collectie gaan, deze worden dan z.s.m. offline gehaald.


Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Voeg de artikelen die je graag wilt bestelling toe aan je winkelwagentje en klik vervolgens rechtsboven in je scherm op ‘winkelwagen’. Op deze pagina kun je het afrekenproces starten waar je bij de betaling de kortingscode in kan voeren.

Let op! Kortingscodes kunnen niet met elkaar worden gecombineerd, daarnaast zijn sommige merken uitgesloten van korting.


Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik een bestelling plaats op Olive & Mint?
Olive & Mint biedt je de mogelijkheid om je bestelling te betalen per:
  • iDeal
  • Mr. Cash/Bancontact
  • PayPal
  • Visa
  • Mastercard
  • Olive & Mint cadeaukaart



Kan ik mijn betaling veilig verrichten?
Bij Olive & Mint gaan we uiterst zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Wanneer je een bestelling plaatst en jouw Olive & Mint account raadpleegt, bewaren wij deze gegevens op door firewalls beschermde servers. Gegevens worden verstuurd met een zogenaamde ‘extended-gevalideerd SSL-certificaat’. Dit betekent dat op een elektronisch certificaat ook de (gecontroleerde en gevalideerde) bedrijfsnaam staat. Deze bedrijfsnaam zie je in de meeste webbrowsers in de adresbalk verschijnen, naast het adres van de site. Hierdoor weet je zeker dat de site ook echt van Olive & Mint is.

Is het mogelijk om mijn bestelling voor verzending nog te wijzigen of annuleren?
Helaas kunnen we reeds geplaatste bestellingen niet meer wijzigen door geautomatiseerde processen in ons magazijn, check dus altijd goed of je de juiste artikelen hebt besteld. Eventuele kortingscodes kunnen achteraf ook niet meer verrekend worden.


Is het mogelijk de artikelen in het echt te komen bekijken?
Helaas hebben wij geen fysieke winkel om artikelen te bekijken. Je kan je artikelen wel bestellen en bij ons af komen halen.


Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?
Jouw Olive & Mint cadeaubon is onbeperkt geldig.


Moet ik mijn cadeaubon in één keer besteden?
Het bedrag van je cadeaubon moet in één keer verzilverd worden. Het is helaas niet mogelijk om dit in verschillende delen te doen.

Verzenden


Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?
Olive & Mint verstuurt jouw pakketje doorgaans binnen 1-2 werkdagen. De artikelen die gepersonaliseerd worden (en de Babytique collectie) hebben een levertijd van 3-7 werkdagen (door extreme drukte momenteel kunnen de gepersonaliseerde artikelen van VanPauline iets langer duren).

LET OP! Bestel je posters en/of drukwerk, deze worden altijd apart verzonden. Hiervoor hoef je uiteraard geen extra kosten te betalen. Dit wordt gedaan om beschadigingen te voorkomen.


Wat zijn de verzendkosten?
Voor Nederland hanteren wij, als je pakketje door de brievenbus past, standaard verzendkosten van €3,95. Past jouw pakketje niet door de brievenbus? Dan ontvang je van ons een track & trace code waarmee je jouw zending kunt volgen. De kosten van pakketpost binnen NL/BE bedragen €5,95.

DHL brievenbuspakketje (met track & trace)
DHL pakketpost (met track & trace
PostNL België (met track & trace)
Deutsche Post


De track & trace van mij bestelling werkt niet, wat kan ik doen?
Zodra Olive & Mint jouw pakketje heeft verzonden krijg je hier een bevestiging van. De track & trace van je bestelling wordt zichtbaar, zodra deze is ingescand bij het verzendbedrijf. Het kan dus soms even duren voordat de verzendgegevens beschikbaar zijn.


Wanneer zijn de verzendkosten van mijn bestelling gratis?
Bestel je boven de €50 in NL/BE? Dan zijn de verzendkosten gratis!


In welke landen kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Olive & Mint verzendt wereldwijd, de tarieven hiervan zijn verschillend. Informeer daarom naar actuele verzendkosten en levertijden, dit kan door een mailtje te sturen naar info@oliveandmint.eu. Vermeld duidelijk je adresgegevens en je ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord.


Kan ik mijn pakketje bij Olive & Mint ophalen?
Ja! Het is mogelijk om je bestelling bij het magazijn van Olive & Mint op te halen. Ons magazijn bevindt zich in Vught. Je kan hiervoor kiezen tijdens het afrekenen en ontvangt van ons een berichtje zodra jouw bestelling klaarstaat.



Is het mogelijk mijn bestelling op te halen bij een ophaalpunt?
Weet je niet zeker of je thuis bent of haal je jouw pakketje liever op bij een ophaalpunt? Dat kan! Kies tijdens het bestellen voor de optie ‘ophalen bij afhaalpunt’. In Nederland kun je jouw pakketje ophalen bij een DHL-punt. In België kan dit bij een PostNL België punt.


Kan ik mijn bestelling als cadeautje ontvangen?
Bij Olive & Mint kun je terecht voor cadeautjes voor mama’s, papa’s, broertjes, zusjes, vriend(innen) en meer. Wij pakken de cadeautjes die gekocht zijn van een geboortelijst met veel liefde en zorg in, daarnaast is er de mogelijkheid om een persoonlijke boodschap toe te voegen. Je kan het cadeautje zelf rechtstreeks bij de ontvanger thuis laten bezorgen, let dan wel op dat je het afleveradres aanpast.

Ook de gewone orders kunnen we tegen een kleine vergoeding als cadeautje verpakken. Je kan hiervoor kiezen in je winkelwagentje!


Mijn bestelling is voor iemand anders. Kan ik deze rechtstreeks naar de ontvanger laten verzenden?
Ja, dit kan! Let er dan op dat je bij het afleveradres het adres invoert waar het pakketje naar verzonden mag worden.

Retourneren


Als ik niet tevreden ben over mijn bestelling, kan ik deze dan retourneren?
Tuurlijk, als een product niet aan jouw verwachtingen voldoet, mag je jouw bestelling binnen 14 dagen retourneren. Let wel op dat je aan de voorwaarden voldoet om een product te retourneren. Deze lees je in het kopje hieronder.


Wat zijn de voorwaarden als ik een product wil retourneren?

  • Het product is ongedragen/ongebruikt.
  • Artikelen uit de koopjeshoek en aanbiedingen mogen niet retour, indien voorradig kunnen ze wel geruild worden voor een andere maat en/of kleur (retour- en verzendkosten worden opnieuw berekend).
  • Voorzie het product van de originele verpakking en pak hem met zorg in.
  • Voeg de pakbon/factuur toe aan jouw retourzending en meld het retour aan via info@oliveandmint.eu.
  • Wanneer wij jouw retourmelding hebben ontvangen, ontvang je van ons een verzendlabel. De kosten hiervan zijn €5,95 en worden ingehouden op het bedrag wat je van ons terugkrijgt. Indien het uiteindelijke totaalbedrag onder het minimum verzendbedrag uit van €50,- worden er opnieuw verzendkosten berekend.
  • De retour dient binnen 14 dagen bij ons binnen te zijn.
  • Na verwerking van je retour ontvang je het bedrag binnen 14 dagen retour.
  • LET OP! Behang, meubilair, autostoelen, kinderwagens en gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt en mogen daarom niet retour.


Retouradres
Olive & Mint
Afdeling retourneren
Kempenlandstraat 43A
5262 GK Vught
Nederland



Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn bestelling?
De kosten bedragen €5,95. Dit bedrag wordt ingehouden op het bedrag wat je van ons terugkrijgt.


Er is een verkeerd artikel geleverd, wat moet ik doen?
Oeps, foutje! Met veel orders op een dag gebeurd het wel eens dat in een order verkeerd wordt ingepakt. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via info@oliveandmint.eu. Voeg foto’s toe van de je bestelling en vermeld altijd je ordernummer.


Ik wil graag een artikel ruilen, is dit mogelijk?
Het kan altijd gebeuren dat de maat, kleur of iets anders niet helemaal naar wens is. Het is dan altijd mogelijk om een artikel te ruilen. Het makkelijkste is om het artikel wat je wilt ruilen aan te melden als retour. Hierboven kun je lezen hoe je dit doet. Vervolgens kun je een nieuwe order plaatsen met het artikel in de juiste kleur of maat.


Een artikel van mijn bestelling is niet geleverd, wat moet ik doen?
Oh nee! Met veel orders op een dag gebeurd het ook wel eens dat we vergeten een artikel toe te voegen aan je bestelling. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via info@oliveandmint.eu. Voeg foto’s toe van je bestelling en vermeld altijd je ordernummer.


Mijn levering is beschadigd, wat moet ik doen?
Dat is vervelend! Maak foto’s van de verpakking, de inhoud van je bestelling en het verzendlabel. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice via info@oliveandmint.eu. Vermeld altijd je ordernummer, zodat we je gemakkelijk en snel kunnen helpen.